Hackathon på TV4 – vill du vara med?

Alla tycker om annonser. Alltså alla tycker inte om annonser, men alla har synpunkter och tycker något. De skulle vi vilja ta fasta på. Läs vidare!

Den 12-13 februari kommer vi genomföra ett hackathon med temat ”Annons 2.0”. I Färgfabriken vid Liljeholmen i Stockholm kommer vi samla medarbetare (främst från sälj-, reklamplanering och tekniutvecklingsavdelningen) och några externa partners för att i två dagar hacka och labba.

Vi har ett tema för dagarna men det är brett och rymmer mycket. Eftersom annonser i olika former är en viktig intäktskälla för oss är det många som arbetar med det och från många olika perspektiv. Vi hoppas att dagarna ska ge oss utrymme att tänka nytt och innovera för framtiden.


Färgfabriken, Liljeholmen.

Vi vill prova något (för oss) nytt med de här dagarna: vi vill bjuda in externa team. Har du en idé om hur framtidens annonsering inom rörlig bild ser ut? Irriterar du dig på dagens format och har ett nytt som är bättre för användaren? Nytt sätt att mäta eller interagera med annonsformat? Har du en idé du vill testa? Det vore i så fall kul om du ville vara med.

Vi tänkte ta med två lag (upp till fyra personer per lag). På plats kommer det finnas både utvecklare och medarbetare från säljavdelning som kan supporta. Både digitalt, linjärt och kombinationerna av våra olika kanaler och plattformar är intressanta möjliga ämnen. Inför hackdayen kan vi hjälpa till med teknik-support, API osv. Målet är att konkretisera och visualisera en prototyp och utforska något nytt.

Vår förhoppning är att externa personer med nya, oförstörda ögon och ett tittar/kund/användar-perspektiv kan berika oss och lära oss nytt. För dig kan det också ge unikt perspektiv i hur TV4 arbetar med annonser i rörlig bild i olika kanaler.

Anmäl dig genom att fylla i det här formuläret.

Detaljer: Eventet äger rum den 12-13 februari, Färgfabriken, Stockholm (på ”arbetstid”). Urval sker av Per Åström och Max Hamberg, TV4. Ersättning enligt överenskommelse. Hashtagg för eventet är #tv4hackday.

Skicka in ansökan direkt, urval sker löpande. Frågor? Maila per.astrom@tv4.se.

Läs om vår kommentarspolicy